Marketingový workshop

icko_green_vypln

Bylo 5.2.2018 a nám zrovna jako každý měsíc začínala hned v první týdnu v měsíci Mládežnická rada. Tato rada byla ale trochu jiná, obohacena o zajímavý workshop, se kterým nikdo nepočítal. Workshop s lákavým tématem „Marketingová ochutnávka“. Vedla jej Katarzyna Gattnar.

Dozvěděli jsme se neskutečně zajímavé věci, a přesto, že jsem poměrně velkým fanouškem a nadšencem sociálních síti, některé jsem doposud vůbec neznala.

Zhruba každý druhý občan v ČR je přihlášený k Facebooku, což je 68 % celkové internetové populace ČR (tj. těch, kteří užívají informační technologie).

Marketing nemusíme chápat jen jako umění dobře prodat, přilákat někoho, aby zkusil náš produkt či byl našim pravidelným zákazníkem. Ano, všechny tyhle věci jsou velmi důležité, ale nezapomeňme se koukat také na to, jak je náš zákazník s našimi službami spokojen. Říká se „Náš zákazník, náš pán.“ Pro celkový marketing není nic důležitějšího než jako dobrá odezva od spokojeného zákazníka.

Každý měsíc průměrně člověk stráví na internetu 1900 minut. Zhruba 55 % lidí pracuje na svém PC, 45 % tráví „obrazovkový“ čas na telefonu a zbylých 5 % na tabletu.

Na pořadu dne byl také totální produkt – ten by neměl být vnímán jen jako produkt a souhrn užitných hmot, ale co nejkomplexněji jako východisko řešení problému pro spotřebitele. Výrobek je proto nutné doplnit o určité přídavky, které jej vylepší.

Totální produkt se skládá ze tří vrstev: 1. jádra, 2. hmotného výrobku (design, značka), 3. rozšířený výrobek (služby, servis).

 

V průběhu workshopu jsme si pokládali spoustu otázek: Jak přilákat větší počet lidí, kteří by mohli sledovat naše stránky? Co všechno pro to můžu udělat a čeho se vyvarovat?

Přilákat v dnešní době veřejnost na určitou událost či akci je vlastně jednoduché, ale zároveň také velmi těžké. Žijeme v době, která je plná nejrůznějších zajímavých věcí, a proto přilákat někoho zrovna na akci, kterou pořádáte třeba vy, může být trochu oříškem. Musíte dělat některé věci trochu jinak, být originální a dát do toho více než druzí, jelikož trh je plný zajímavých událostí, na které můžou lidé přijít namísto té vaší.

Je důležité také vše sdílet mezi svými kamarády, skupinou vašich vrstevníků a mezi lidmi, o kterých víte, že tohle téma je jejich koníčkem a zajímají se o něj.  

Nedílnou součástí sociálních sítí a propagace naší Rady je obsahový marketing, který se váže přímo k určité věkové skupině či zájmové skupině osob. Obsahový marketing je zaměřen na publikování vlastního obsahu právě těmto různým skupinám, pro které bývá obsah určen. Obsah na míru tyto skupiny obohacuje a je oním přídavkem k našemu produktu, díky kterému si nás potenciální účastníci mohou zvolit k trávení svého volného času.

Mluvili jsme také o cílových skupinách, navrhovali si persony a definovali, co pro nás, jako pro členy Mládežnické rady, je jasná věková skupina srovnatelná s věkem našich spolužáků.

Tohle vše jsme se dozvěděli na workshopu na téma Marketing od Katarzyny, která nám v rámci svého studia na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné více přiblížila to, s čím se drtivá většina dostává do kontaktu každý den.

Musím osobně říci, že taková forma neformálního vzdělávání je pro mne opravdu neskutečně  efektivní. Jsem moc ráda, že jsem mohla být na tomto workshopu přítomná, dozvědět se něco nového, strávit čas s milými lidmi a obohatit sebe o nové a zajímavé informace.

 

Zpracovala: Kateřina Gattnar