Nahoru a dolů aneb město věčného slunce – Perugia část 1.

A je to tu…Uteklo to nějak rychleji, než jsem čekal. Po nekonečném zkouškovém, které pro mě ještě nekončí, protože jsem si dva předměty nechal na konec léta. Po týdnu na vodě mi zbývalo pár dní na balení a zařizování. Byl jsem však moc líný a tak jsem si balil až ráno před odjezdem. Snad jsem nic nezapomněl…Počkat, už jsem zjistil, co mi chybí – slovník. No co, snad to bez něj zvládnu.

CESTA

Čeká mě tedy více než 24 hodin cesty. Nejdříve cesta autobusem do Prahy. Jelikož je dnes již 1. den prázdnin, studentské slevy už neplatí, což mi nějak nedošlo, když jsem si přes internet kupoval studentskou jízdenku. Naštěstí mi to řidič odpustil. No co, mají si na stánky dát upozornění. A podle mě je blbost, že o prázdninách slevy neplatí. Vždyť vysokoškoláci mají zkouškové i v létě.

Je to skoro tu, ještě 3 hodiny cesty, kupodivu jsem v autobuse chvíli i spal. Za poslední půl rok jsem viděl snad už všechny filmy ve Studentovi. Už by je mohli změnit.
Z okýnka už vidím tu italskou krásu a míchají se ve mně všechny pocity. Začínám být čím dál tím víc nervózní. Doufám, že stihnu dřívější vlak. Jelikož nic není dokonalé, nemám zatím ubytování. Obepsal jsem několik bytů ze seznamu, který mi poslala škola, ale nikdo mi neodepsal. Tak jsem si zatím zarezervoval postel v hostelu kousek od školy. A v pondělí se budu snažit něco najít. Snad to vyjde.

PRVNÍ DEN

Dojeli jsme ještě dříve, než jsme měli. Šel jsem tedy pěšky na vlakové nádraží, jelikož jsem měl 2 hodiny do odjezdu vlaku. Uf, bylo šílený vedro a skoro nikde žádný stín. Koupil jsem si jízdenku a začal jsem hledat něco k jídlu. Musel jsem si samozřejmě dát pizzu a
k tomu arranciny, které jsem tak 3 roky neměl. Koupil jsem si v automatu nejlevnější variantu jízdenky do Perugii za 11,7 eur. Musel jsem přestoupit na nádraží ve Foligno. V různých časech stojí jízdenka jinak, lístek může klidně stát i 50 eur.

Nyní čekám na navazující spoj a začínám pociťovat silný pocit úzkosti z toho, že nemám vlastně nic zařízené. Uvidíme, jaké to bude. Jelikož jsem stihl dřívější vlak, minimetro bude ještě otevřené a hostel také. Z hostelu mi psali, že mají check-in pouze od 6, a že v 10 zavírají. Ale napsali mi i instrukce, kdybych se zpozdil. Přijel jsem na nádraží a poté se vydal na minimetro. (Lístek stojí 1,5 euro). Hostel se jmenuje Little Italy a noc ve 12 lůžkovém pokoji stojí 18 eur. V době, kdy jsem si ubytování hledal, to byla nejlevnější varianta. Dorazil jsem k hostelu, který je schovaný v malé uličce. Ale nemohl jsem najit nikde klíč, který mi někde měli nechat. Zvonil jsem a nic. Asi po 20 minutách jsem se dopátral toho, kde mi nechali klíče (nechali je nalepené za cedulí s názvem hostelu). Vřele toto místo doporučuji, vše bylo čisté a lidé byli milí. Navíc se zde často pořádají různé akce.

Ubytoval jsem se, dal si sprchu a vyrazil jsem na prohlídku města. Zatím se mi zdá Perugia strašně krásná. Je zde neuvěřitelně krásná historická architektura. Venku byli všude lidi, co popíjeli nebo si dávali večeři. Došel jsem až na konec náměstí Piazza Italia. Pohled je naprosto dokonalý, Itálie jaká má být…všude jsou restaurace a kavárničky a lidi tu vypadají strašně spokojeně a šťastně, žádné kyselé obličeje.

Poté, co jsem se pokochal výhledem, jsem si zašel na tagliatelle alla bolognese. Bylo to vynikající a při jídle jsem obdivoval jejich krásné historické domy. Večer jsem si ještě procvičil angličtinu na rozřazovací test.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

DRUHÝ DEN

Ráno jsem si chtěl dát snídani, ale bohužel na recepci ještě nikdo nebyl a já už pospíchal do školy, předtím jsem si však musel zaplatit ještě jednu noc v hostelu, protože jsem si neměl kde nechat věci. Jako správný šprt jsem byl ve škole o hodinu dřív, myslel jsem si, že nám dají předtím ještě nějaké informace. Kolem 9.00 jsme šli všichni do auly, kde byla přednáška. Lidi si odhlasovali, že přednáška bude v italštině, takže jsem z toho moc neměl a připadal jsem si fakt hloupě. V duchu si říkal, že jsem tu určitě jedinej, kdo tomu nerozumí. Později jsem zjistil, že jsem nebyl sám :D Po prezentaci jsme psali rozřazovací test.

Mezi čekáním na výsledky jsem se ptal všude možně po škole na ubytování a doporučili mi agenturu Perugia Student Living. Doufal jsem v to, že si najdu něco levného a blízko školy. Přišel jsem trochu pozdě a skoro všechno už bylo rozebrané. Měli jen drahé byty na spolubydlení, jenže já nikoho neznal. Nakonec mi našli byt za 320, ale ten si vzala holka přede mnou, a tak jsem vzal pokoj v baráku za 350. Ale ten výhled z pokoje je božský! Agentura si vzala 20 eur za zprostředkování. Ulevilo se mi, že už mám ubytování. Postupem času jsem zjišťoval, že jsem se na tom docela prodělal, většina mých kamarádů bydlela za méně peněz. Většinou za 250 eur. Problém byl v tom, že v červenci se v Perugii koná Umbria Jazz (10 denní festival), takže ubytování je dlouho dopředu zabrané. Doporučuju tedy shánět ubytování dlouho dopředu nebo tlačit na agenturu s tím, že za víc jak 250 nemůžete bydlet.