Michal Padevět

cropped-remix

Tanečník a učitel. V loňském roce uspěl v taneční soutěži StarDance. Společně s herečkou Janou Plodkovou se dostali do finále celé soutěže. Taneční kroky může naučit i vás, protože pořádá mnoho tanečních kurzů. Znát ho můžete také jako učitele ze 7. ZŠ Kladno.

Bylo pro vás StarDance vrchol?

Pro mě to vrchol je, protože jsem nikdy nebyl mistr republiky, ale vždycky jsem snil, že budu ve StarDance. Já jsem se tam hlásil třikrát a počtvrté mě vzali. Plno lidí by to možná vzdalo po prvním konkurzu, naopak já si myslím, že kdo vydrží, vyhraje. U závodního tancování jsem nevydřel kvůli výsledkům a fungování sportu, ale tohle byl můj cíl.

Je pro tanečníky StarDance vrchol?

Liší se to, je soutěžní tancování a tady to je show, v podstatě reality show, protože to jsou živé přenosy. StarDance je zábava pro lidi, je to o hlasech, o oblíbenosti, takže tady v tom je rozpor. Nemusí vůbec vyhrát člověk, teď tedy myslím profesionální tanečníky, samozřejmě v uvozovkách, protože nikde není napsáno, že to jsou profesionálové. Nedá se říci, že musí vyhrát ten, kdo vyhrál mistrovství republiky. Já jsem nikdy žádné mistrovství republiky nevyhrál a byl jsem ve finále ve StarDance. Plno tanečníků z branže haní StarDance, i když si myslím, že by se tam plno lidí chtělo dostat. Na druhou stranu by jim to bránilo v tom, docílit něčeho v tancování jako sportu, protože na to musíte taky makat každý den. Ve StarDance jsou většinou lidi, kteří už závodně netančí, jen učí tancování a věnují se jiným věcem. Samozřejmě tam mohou být i tanečníci, kteří ještě závodně tančí, jako byl Vašek Masaryk.

Měnil se váš oblíbený tanec v průběhu doby?

Měnilo se to, já jsem byl převážně zaměřený na latinsko-americké tance, ale vzhledem k tomu že ve StarDance jsou všechny tance, začal se mi líbit i standard. Tango třeba, standard je noblesní, elegantní, je to tam uhlazený, jiný, takový anglický styl. Z latinsko-amerických tanců se mi vždycky líbilo a a asi líbit bude paso doble.

Je pro vás výhoda při výuce tance, že jste zároveň i učitel na základní škole?

Pro mě to výhoda je, myslím si, že učitel musí být do určité míry psycholog a musí mít vodítka, jak docílit cílů. Musí mít vodítka, návyky, cíle a metody. Tady si myslím, že mi hodně učitelování pomohlo.

Pojďme se posunout k učitelování, jak si myslíte, že vypadá dobrý učitel?

Empatický, trpělivý (smích). Já to vezmu podle sebe, svědomitý já moc nejsem. Nemám rád papírování, nejsem na byrokracii. Mě baví samotná práce s dětmi, ale věci okolo mě štvou. Myslím si, že v dnešní době je dobré, když učitel vychází i s rodiči. Měl by být autorita, měl by být schopen předat, co se on sám naučil, ty dobrý věci. Jak mít výdrž v životě, jak věci nevzdávat, jak umět prohrávat, takovéhle zásadní věci, které teď podle mě hodně lidem chybí.

Přepíná se dobře mezi rolí učitele na prvním stupni a učitelem tance?

Já to moc nevnímám. Spíš vnímám únavu, když dopoledne učím děti, tam mě to hodně energeticky vysaje. V dnešní době učíte i pozdravit, poděkovat a poprosit. Je to únavný, ale já si na tohle potrpím. Přepnu během jízdy a během časových prodlev. Když jsem ve škole, tak ale nepřemýšlím nad tancováním. Když jsem na parketě, tak nepřemýšlím nad učitelováním.

 

Děkujeme za rozhovor!

Michaela Löfflerová, ICM Kladno