Studenty čeká kromě vánočních prázdnin také zkouškové období. Jak jej zvládnout?

Ležíte doma na pohovce a užíváte si doznívajících Vánoc. Do břicha se vám po „celovánočním“ lenošení nevejde už vůbec nic a televize běží od rána do večera. Prostě vánoční pohoda. Ale co naplat, čeká vás zkouškové období, zápočty… Poradíme vám nyní pár triků, jak se po Vánocích vrátit do formy a zkouškové období zvládnout.

Nejprve je třeba se k učení takzvaně „dokopat“. Pokud nemáte žádnou motivaci, s největší pravděpodobností se nic nenaučíte. Mnozí z nás se toho proto nejvíc naučí až na poslední chvíli, kdy už opravdu musí a hrozí jim, že zkoušku neudělají a budou muset přijít ještě jednou. Za dobrý výsledek si můžete také slíbit nějakou odměnu. Pokud je to něco, po čem toužíte déle, ale jen tak si to nechcete dopřát, možná právě tohle vám usnadní překonání sebe sama.

Dobrá zpráva je, že studovat nemusíte celý den. Ovšem pokud si studium správně rozložíte. Při učení si dávejte pozor na to, kdy vám to nejlépe myslí a tuto denní dobu pak studiu věnujte. Ne celý den totiž můžete podávat ty nejlepší mentální výkony. K dobré zprávě ovšem většinou ruku v ruce přijde i jedna špatná, a proto ani tento případ nebude výjimkou. Nejlépe vám to totiž bude myslet pravděpodobně kolem osmé ráno, což pro některé studenty není zrovna příjemná hodina pro vstávání!

Důležitá je také voda! Urychluje nejen regeneraci mozkových buněk, ale také přísun živin do mozku. Pít můžete také vitaminové nápoje, minerálky či džusy a bylinkové čaje. Ačkoliv si studenti často myslí, že jim pomůže kofeinová bomba v podobě kávy, nemusí tomu vždy tak být. Káva totiž zvyšuje krevní tlak, což může narušit vaší koncentraci. Nejlepšího účinku pak docílíte, když vhodné nápoje během dne budete střídat.

Nezapomeňte také větrat! Mozkové buňky totiž, stejně jako všechny ostatní buňky v těle, potřebují kyslík. Nedostatek kyslíku se podepíše na vaší koncentraci. Bohužel pro kuřáky, mohou tvrdit, jak chtějí, že jim kouření v koncentraci pomáhá, ale není tomu tak. Zplodiny z kouře totiž ničí červené krvinky, které kyslík po celém těle distribuují.

A na závěr – pokud rádi ve všem spoléháte na tablety, zvolte ty, které obsahují přírodní látky. Pomůže vám například ginkgo biloba či lecitin. Působí totiž příznivě na paměťové schopnosti a koncentraci.

Přejeme vysokoškolákům hodně štěstí ve zkouškovém období!

_

(Zdroj: fpf.slu.cz, zpameti.cz, www.lekarna.cz)

_

Jana Chrtková, Regionální koordinátorka – redaktorka, Kraj Plzeňský

Přidej komentář jako první k "Studenty čeká kromě vánočních prázdnin také zkouškové období. Jak jej zvládnout?"

Zanechte komentář