Ze zákulisí travelblogerství

SAM_2858

V rámci cestovního veletrhu jsem se zúčastnila besedy s přední českou travelblogerkou Veronikou Hradilíkovou z blogu TRAVELGEEKERY.COM. (odkaz http://www.travelgeekery.com/)

Travelblogeři patří mezi tzv. influencery, česky by se dalo říct „vlivaře“, tedy lidi, kteří mají dostatečný vliv. Jejich přístup k tomu, co dělají, je osobní a autentický, a tímto přístupem dokáží vyvolat zájem u ostatních.

SAM_2857Být travelblogerem znamená dělat něco, co vás baví, a navíc můžete něco i získat. Stále více českých i zahraničních firem si všímá rostoucí síly sociálních sítí. Jak řekla na besedě Veronika: „Lidi si vyvinuli slepotu na blikající banery na internetu. Zamyslete se nad tím, kolik by stálo zasáhnout stejný počet zákazníků prostřednictvím jiné reklamy.“ Myslím, že si odpověď umíme představit a cena takovýchto influencerů roste. Většinou to chodí tak, že si vás nějaká firma, organizace pozve k sobě, zaplatí vám ubytování, popřípadě stravu, v ojedinělých případech i něco navíc, a nabídne vám zážitek, který vy následně ohodnotíte a nasdílíte prostřednictvím svých kanálů. Je také důležité si uvědomit, že v současnosti existuje na světě přes 400 mil. blogů. Seznam těch nejlepších najdete na Top Blogs to Follow in 2017. Takže abyste se k takovéto spolupráci dostali, musíte být jednak kvalitní a zároveň mít své dostatečně velké publikum.SAM_2859

Jak by měl vypadat travelbloger, pár doporučení:

  • Měl by být kvalitní, tzn. umět psát, zároveň i fotit a zvládat i technologie
  • Jeho příspěvky by měly být autentické
  • Nejlepší je vícejazyčný blog, např. český a anglický, ale je to mnohem časově náročnější
  • Měl by to umět s publikem – neignorovat dotazy a komentáře
  • Pohybovat se na více sítích pro případ, že by se některý z kanálů zhroutil (instagram, facebook, blog…)
  • Někteří blogeři na svých stránkách zveřejňují tzv. MEDIA KIT. Jedná se o přehled čísel blogera. Dozvíte se zde např. kolik lidí navštěvuje blog, sociální sítě blogera, jaká je síla domény atd. Podle Veroniky většina českých blogů tento media kit postrádá. Což je možná škoda, protože to vypovídá o tom, že jste otevřeni spolupráci.
  • Nekopírujte ostatní a buďte jedineční ☺

Na závěr je potřeba zmínit, že živit se v česku travelblogerstvím si můžou dovolit asi pouze jen ti nejlepší a stojí to opravdu hodně práce a dřiny. Pro srovnání nejsledovanější česká travel youtuberka má okolo 10 tisíc sledovatelů.
SAM_2852

Markéta Nováková
ICM Petrovice u Karviné