Zkouškové

Kdo letos podobně jako já absolvoval první zkouškové, jistě ví, o čem budu mluvit. Plánovali jste předtermíny, a jak si seminárky uděláte o vánočních prázdninách…no…a nějak ne? Takže posouváte termíny zkoušek až na tu nešťastnou polovinu února? A snažíte se zamaskovat, že jste někdy tvrdili, že dáte ty předtermíny?

Dlouhé zkouškové, krátký článek. Jako čerstvý vysokoškolák jsem i já leden zasvětila prokrastinaci – uklízení pokoje, bytu, vnitřků, znovu vnitřků, hledání něčeho, co jsem předtím uklidila, vaření nových receptů, pečení obrovsky náročných koláčů s rybízem, zubař, dokonce i zubař!

Jak se úspěšně vyhnout prokrastinaci vám neporadím. Já mám ověřeno, že jediné je to překousnout a makat. Nu… každopádně jak zjistíte, že se učíte v naprosto zasviněném pokoji a je vám to jedno, jste na dobré cestě. Jen neuklízet!

Ovšem mám pár tipů jak si zpříjemnit tyto dny zoufalství. Jsou spíše dívčího charakteru, ale některé využitelné pro oboje pohlaví. Enjoy it.

Prvním je uklizený stůl. Někomu možná tvůrčí bordel vyhovuje, a pokud studujete uměleckou, je to asi i v pořádku, ale humanitní a technické obory by si uklidit měly, aby se lépe orientovaly ve svých jistě velmi pečlivých poznámkách.

Druhým je osvěžení. Jedna kamarádka mi řekla, že dieta ve zkouškovém je blbost a asi měla i pravdu, na druhou stranu pytlík smažených brambůrků vašemu tělu moc neprospěje ani ve zkouškovém. Zkuste najít něco malinko zdravějšího a včas se tím zásobit, abyste mohli finišovat obklopeni dobrotami, které vás podpoří víc než tleskající publikum maratonského běžce. Hroznový cukr, guarana (prášek, sirup), matcha, ovocné šťavy, růžové vínko…

Třetím je také osvěžení. Hodně mi pomohlo, obzvláště v hodinách, které jsou už spíše ranní než noční, opláchnout si obličej. Ovšem cesta k umyvadlu a zpět je zdrojem nekonečných možností prokrastinace, takže to chce jiné řešení. Našla jsem ho v podobě růžové vody ve spreji, která skvěle voní a osvěží na další štaci. A navíc má antibakteriální účinky, což v době, kdy takřka nespíme, nelze než ocenit.

Čtvrtý tip souvisí se spánkem. Když už jste to vážně podcenili a zbývá vám sotva pár hodin, přelepte si hodiny na počítači. Čas vám plyne daleko rychleji, když nestíháte, zbytečně se stresujete, a taky vidíte, jak vám nemilosrdně mizí minuty spánku. Přelepit, napsat si na lepítko motivaci (Já mám „Šárinko nezahálej!“ po vzoru své nejoblíbenější profesorky ve škole) a učit se!

Poslední typ se týká doby po zkoušce. Předpokládejme, že jste se více či méně úspěšně zkoušky zúčastnili a máte o pár kreditů navíc, volné odpoledne či večer před vámi. Pokud nutně nemusíte, určitě se nevrhejte hned na další učení, nechoďte do práce a ani si nedomlouvejte doučování němčiny. V klidu jděte pěšky domů nebo na autobus, dýchejte čerstvý vzduch (Ono nasněžilo?!) a vnímejte, jak se svět změnil za těch pár dní, kdy jste byli v jiné realitě. Drobná odměna v podobě bazénu, kina nebo další lahve růžového vína také nezaškodí.

Zkouškovému zdar!

Šárka „Celebrian“ Chocholová, ICM Hradec Králové

sarka.chocholova@seznam.cz

Přidej komentář jako první k "Zkouškové"

Zanechte komentář